Digitalisering/arkivering

Våra kontorEtt bra dokumenthanteringssystem skall vara tryggt och pålitligt.
Samtidigt ska systemet vara enkelt att använda, t.ex ska man lätt kunna lägga in och lagra information, filer och pappersdokument m.m för att med några få klick hitta det man söker. Vi har flera sådana lösningar, en av dem är doCuro.

Office har byggt ett webbaserat dokumenthanteringssystem på en egenutvecklad plattform, med hjälp av kunder och erfarenhet som täcker över 30 år i vår branch!

Systemets huvudfunktioner är:

– Överblick för att snabbt hitta vad man söker.
– Hantering av dokument och flöde.
– Lagring och delning av dokument.
– Användarvänlighet med hjälp av ett smart gränssnitt.
– Ladda upp, skanna eller länka in dokument.
– Sortera dokument efter exempelvis kund.
– Koppla ihop systemet med andra system.

Systemet kan givetvis skräddarsys utifrån egna önskemål och vi har många branschanpassade lösningar att visa idag!

Hitta snabbt dokument med ett smart användargränssnitt:
douro möjliggör ett effektivare arbestflöde för alla former av modern dokumenthantering. Jämfört med manuella, eller halvmanuella, system förenklar doCuro distribution och uppföljning av dokumentsamt hantering av avvikelser i alla led. Alla typer av dokument och filer, oavsett sitt ursprung, hanteras av doCuro och sparas säkert!

Era dokument läggs i ett ”bankfack”
Detta innebär att vi säkrar upp Era dokument i våra driftshallar som har högsta säkerhet i alla aspekter och dit ingen, förutom behörig personal, äger tillträde. Våra driftshallar är brandklassade och backup tas på era dokument som sker i 7 olika steg och 3 olika brandzoner. All drift av systemet ingår i priset, endast extra lagringsutrymme tillkommer.

Allt på en och samma plats
Med doCuro får du en pålitlig webbaserad plattform med ett smart och användarvänligt gränssnitt. Du kan på ett enkelt sätt ladda upp eller länka in filer från dina kontorsprogram. Du kan även med hjälp av en skanner få in dina pappersdokument på ett lika enjelt sätt i doCuro.

Koll på dina avtal och offerter
Som tillval till doCuro kan du koppla ihop dokumentfiler och annan information till en kalenderfunktion i systemet för att sen få påminnelser via e-post. En användbar funktion för dig som vill ha koll på avtal, offeter etc.

Hantera dina ärenden
Ärenden med kunder och andra inressenter kan hanteras med bevakning som du kan bli påmind om via e-post. Här finns många varianter på flöden och processer, dessa bestämmer du givetvis själv.

Kopplingar till andra system
Har du speciella önskemål, såsom kopplingar till affärssystem eller andra önskärda anpassningar så kan våra systemutvecklare hjälpa till med detta. Det finns färdiga kopplingar till ett par affärssystem.

 

Ladda ned vårt produktblad (ej för utskrift)

Systemets huvudfunktioner är:

– Överblick för att snabbt hitta vad man söker.
– Hantering av dokument och flöde.
– Lagring och delning av dokument.
– Användarvänlighet med hjälp av ett smart gränssnitt.
– Ladda upp, skanna eller länka in dokument.
– Sortera dokument efter exempelvis kund.
– Koppla ihop systemet med andra system.

Systemet kan givetvis skräddarsys utifrån egna önskemål och vi har många branschanpassade lösningar att visa idag!