Varför ska vi välja en molnväxel till företaget?

Frågan är befogad, eftersom det idag i princip är omöjligt att få tag i en kundplacerad växel i Sverige. Istället så är ca 90 % av alla system som säljs molnbaserade. Dessa är mer flexibla och ändras företagets behov kan de enkelt anpassas både när det gäller antal användare och funktioner.

Fördelarna med en molnbaserad växel är flera. Den ger en frihet att kunna jobba hur och var man vill eftersom personalen kan nås där de befinner sig. Har man flera kontor ansluter de till samma växel vilket gör det smidigt att vidarekoppla samtal mellan kollegor och ett kontor till ett annat. Man ser direkt om det är köer och kan enkelt logga i och ur kön eller plocka ett samtal som väntar, tex i en supportfunktion.

Med en molnbaserad växel finns all mjukvara och funktionalitet i servrar hos leverantören. Alla funktioner och tjänster nås via internet eller mobilnätet. Systemet är användarvänligt eftersom allt är webbaserat och du betalar per användare. Dessutom behöver man inte tänka på service, underhåll eller uppdateringar, det ingår i tjänsten.

Weblink, som Office Sverige valt som samarbetspartner, har ett komplett sortiment av molnbaserade telefonitjänster och mobilabonnemang så det finns möjligheter till bra lösningar som passar alla företag. Tjänsten fungerar som en riktig växel där du kan anpassa telefonin till företagets struktur, olika orter, resande säljare, utländska filialer m.m.

- Vårt system är egenutvecklat vilket gör det enkelt att skräddarsy unika kundlösningar efter behov. Vi har lagt vårt fokus på användarvänligt gränssnitt och manualerna är på svenska. Alla funktioner du förväntar dig ska finnas i en modern telefonilösning ingår i obegränsat antal, säger Oscar Civill försäljningschef på Weblink IP Phone.

 

Thomas Jakobsson

VD Office Sverige

 

Här kan du ladda ner Weblinks produktbroschyr.