Fungerar inte din mobiltelefon som den ska?

Om din mobiltelefon inte fungerar som den ska kan det hjälpa att skicka den på service. Det innebär att vår verkstad får telefonen skickad till sig och reparerar eller byter ut defekta komponenter. Denna service är kostnadsfri för dig som kund under garantitiden som tillverkaren har fastställt. Om skador har tillfogats som inte omfattas av garanti repareras dessa inte kostnadsfritt. Ytterligare information om garantivillkoren hittar du i telefonens användarhandbok.

Service hos vår verkstad kan beställas på nätet. Vid beställning på nätet upprättar du själv ett serviceärende.

Tryck nästa nederst på sidan för att upprätta ett serviceärende.

IMEI-nummer

Det numret är unikt till varje telefon och består av 15 siffror. De flesta tillverkare skriver ut IMEI på baksidan av telefonen under batteriet och det börjar oftast med 35 eller 01. Du kan också slå in *#06# i telefonen och då visas IMEI-numret i displayen. Om din telefon eller surfplatta inte har IMEI skriver du in 15 nollor.Om du har problem med SIM-kortet eller något annat som gäller din operatörs tjänster ber vi dig istället ta kontakt med din operatör.Efter du har registrerat ett serviceärende ska du skriva ut en adresslapp för att skicka in din telefon. Adresslappen skickas ut som en bilaga i ett e-mail till dig tillsammans med ett inlämningskvitto för serviceärendet. Adresslappen är bara giltig i 48 timmar, om du inte skickar in telefonen innan dess kommer ditt serviceärende att avbrytas.

Säkerhetskopia

Om du har personlig information lagrad på din telefon som du vill behålla bör du ta en säkerhetskopia. Om du inte tar en säkerhetskopia riskerar du att bli av med all information efter reparationen. mcare ansvarar inte för förlorad information. Har du gjort en säkerhetskopia?

Generella frågor

För generella frågor, ta kontakt med vår support på 0774-10 31 03 eller skicka ett e-mail. support@komplett.se???