Artikel

10 goda anledningar att välja elektronisk fakturahantering (EFH)

För att verksamheter ska ha en chans att ligga i framkant är det viktigt att hänga med i digitaliseringen. Tjänsterna finns och utvecklas i snabb takt. Kanske är det dags att ta steget och investera i bra IT-lösning på ekonomiavdelningen?

Därför har EFH blivit så framgångsrikt:

  1. Avlastar verksamhetens ekonomiavdelning.

  2. Attestering online.

  3. Åtkomst överallt från datorn, surfplattan eller i telefonen.

  4. E-faktura, pdf, pappersfaktura – allt typer av fakturor går att automatisera.

  5. Fakturorna bli sökbara.

  6. Tid frigörs som kan ägnas åt mer utmanande, motiverande arbetsuppgifter.

  7. Ger en ökad översikt och kontroll över verksamhetens ekonomi.

  8. Det blir mindre fel och minimerar risken till att fakturor går förlorade i attestflödet.

  9. Inga fler sena betalningar.

  10. Sänkta kostnader.


Missade du vårt kostnadsfria live-webinar "Så här fungerar elektronisk fakturahantering”? – Här kan du se det i efterhand.


Har du frågor kring elektronisk fakturahantering eller om du önskar få en personlig demo av Ascendo Invoice är du välkommen att kontakta oss. 

Genom att flytta data från en lokal lösning till en trygg, användarvänlig och alltid uppdaterad molnlösning får din organisation en mer produktiv och säker lösning. Med digitalisering sparar du inte bara tid och pengar, det ger även sinnesro, nöjdare medarbetare och dessutom förbättrar du företagets varumärket. 

Att erbjuda medarbetare digitala verktyg är ett oundvikligt steg!

Vill du lära dig om hur ditt företag kan komma igång? Du kanske redan idag är nyfiken på hur du ska gå tillväga för att flytta data från en lokal plats till en molnlösning?

Vi är experter på digitala arbetsplatser baserade på Office 365. Boka rådgivning med någon av våra specialister.

    

Dela i sociala medier:
Kontakt

Har du frågor?
- Kontakta mig!

VD/Regionchef Mitt

Tomas Allder

tomas.allder@office.se

Mer kunskap och inspiration

Artikel

Den digitaliserade ekonomifunktionen

Tack vare digitaliseringen har ekonomiavdelningens arbete förändrats dramatiskt under de senaste årtiondena. Från att arbetsuppgifterna har varit manuella – till att informationen blir digital – till att uppgifter görs automatiskt.

Webinar

Så här fungerar elektronisk fakturahantering

På det här webinaret visar vi hur man kan automatisera hela processen av leverantörsfakturor med hjälp av MediusGo, s k elektronisk fakturahantering.

Kundcase

Rak dialog och personligt bemötande lockade KFX att gå från Office skrivarlösningar till att bli helhetskund

Ulrika Thorstrand, verksamhets- och HR-chef på KFX, berättar om företagets ökade IT-behov och hur de löste situationen.

OFFICE ERBJUDANDE TILL SMÅ OCH MEDELSTORA FÖRETAG

Kompletta IT-lösningar som ger dig tid över till det som är viktigast