10 goda anledningar att välja elektronisk fakturahantering (EFH)
För att verksamheter ska ha en chans att ligga i framkant är det viktigt att hänga med i digitaliseringen. Tjänsterna finns och utvecklas i snabb takt. Kanske är det dags att ta steget och investera i bra IT-lösning på ekonomiavdelningen?
Därför har EFH blivit så framgångsrikt:
-
Avlastar verksamhetens ekonomiavdelning.
-
Attestering online.
-
Åtkomst överallt från datorn, surfplattan eller i telefonen.
-
E-faktura, pdf, pappersfaktura – allt typer av fakturor går att automatisera.
-
Fakturorna bli sökbara.
-
Tid frigörs som kan ägnas åt mer utmanande, motiverande arbetsuppgifter.
-
Ger en ökad översikt och kontroll över verksamhetens ekonomi.
-
Det blir mindre fel och minimerar risken till att fakturor går förlorade i attestflödet.
-
Inga fler sena betalningar.
-
Sänkta kostnader.
Missade du vårt kostnadsfria live-webinar "Så här fungerar elektronisk fakturahantering”? – Här kan du se det i efterhand.
Har du frågor kring elektronisk fakturahantering eller om du önskar få en personlig demo av Ascendo Invoice är du välkommen att kontakta oss.
Genom att flytta data från en lokal lösning till en trygg, användarvänlig och alltid uppdaterad molnlösning får din organisation en mer produktiv och säker lösning. Med digitalisering sparar du inte bara tid och pengar, det ger även sinnesro, nöjdare medarbetare och dessutom förbättrar du företagets varumärket.
Att erbjuda medarbetare digitala verktyg är ett oundvikligt steg!
Vill du lära dig om hur ditt företag kan komma igång? Du kanske redan idag är nyfiken på hur du ska gå tillväga för att flytta data från en lokal plats till en molnlösning?
Vi är experter på digitala arbetsplatser baserade på Office 365. Boka rådgivning med någon av våra specialister.
Har du frågor?
- Kontakta mig!
Mer kunskap och inspiration
Den digitaliserade ekonomifunktionen
Tack vare digitaliseringen har ekonomiavdelningens arbete förändrats dramatiskt under de senaste årtiondena. Från att arbetsuppgifterna har varit manuella – till att informationen blir digital – till att uppgifter görs automatiskt.
Så här fungerar elektronisk fakturahantering
På det här webinaret visar vi hur man kan automatisera hela processen av leverantörsfakturor med hjälp av MediusGo, s k elektronisk fakturahantering.
Rak dialog och personligt bemötande lockade KFX att gå från Office skrivarlösningar till att bli helhetskund
Ulrika Thorstrand, verksamhets- och HR-chef på KFX, berättar om företagets ökade IT-behov och hur de löste situationen.